جدیدترین مطالب
مطالب برگزیده
کد خبر: ۴۶۷۰
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
کلید دستیابی به شادی دائم کماکان ناشناخته است، اما می دانیم که این افراد در بسیاری از امور زندگی رفتارهای مشابهی دارند. آن چه در ادامه می خوانید متن ۶ کار مهمی است که افراد خوشحال قبل از رفتن به خواب انجام می دهند.
احساس شادی در ما انسان ها غالبا حرکتی نزولی دارد. کودکی های شاد ما به مرور زمان جای خود را به بزرگسالی غمگین و افسرده می دهد و اغلب ما این قضیه را به عنوان بخشی جدانشدنی از سرنوشت و تقدیر خود پذیرفته ایم. حال آن که سرنوشت و تقدیر را خود ما می سازیم. چه بسیار افرادی که در فقر و تنگنا زندگی می کنند و شاد هستند و چه بسیار افراد موفق و ثروتمند که با افسردگی و روحیات غمگین زندگی می کنند.

کلید دستیابی به شادی دائم کماکان ناشناخته است، اما می دانیم که این افراد در بسیاری از امور زندگی رفتارهای مشابهی دارند. آن چه در ادامه می خوانید متن ۶ کار مهمی است که افراد خوشحال قبل از رفتن به خواب انجام می دهند. این موارد را با هم مرور می کنیم با این امید که دنبال کردن چنین الگوهایی از ما انسانی شاد و شادتر بسازد.

۱ عبادت کردن

شاید شما هم تا کنون افرادی را دیده باشید که هیچ چیز در زندگی ندارند، چه از جهت مالی و حتی چه از جهت سلامتی جسم. شاید دیدن خندیدن و شادی این افراد برای شما تعجب آور باشد. در بررسی های انجام شده این افراد به طور معمول از نظر اعتقادی افراد قویتری هستند و عبادت و دعا نقش موثری در شادی آن ها دارد. عبادت چه از لحاظ مذهبی و چه از لحاظ روانشناسی مزایای زیادی دارد که در این بین دو نکته حائز اهمیت است.

اول این که در عبادت شما از نعمت هایی که در زندگی دارید سپاس گزاری می کنید و چه چیز ارزشمندتر و قابل ستایش تر از این که شما یک روز دیگر را هم زندگی کرده اید و این انرژی مثبت از شکرگزاری در تمام زندگی شما نشر پیدا می کند. دوم زمانی که شما دعا می کنید و حتی در دعای خود چیزی را طلب می کنید و یا از شرایط موجود شکوه و شکایت می کنید ناملایمات و سختی های زندگی را به نیرویی بزرگتر می سپارید و از لحاظ روحی به آرامش می رسید که باعث می شود سریعتر به خواب روید و فردای شادتری را آغاز کنید.

۲ مطالعه

استرس بخش اجتناب ناپذیر زندگی های امروزی است. بنابراین بسیار مهم است که یاد بگیرید سطح استرس خود را کنترل کرده و آن را کاهش دهید تا از خواب مشوش و بی خوابی های شبانه در امان باشید. خواندن کتاب خوب پیش از خواب می تواند به ما در کاهش این استرس کمک کند.

همان طور که پیشتر در مقاله ۱۳ روش برای این که سریع تر به خواب برویم اشاره کردم، کتاب خواندن پیش از خواب می تواند در کیفیت و نحوه خوابیدن بسیار تاثیرگذار باشد. همان گونه که بسیاری از افراد موفق و البته شاد این کار را قبل از خوابیدن انجام می دهند و البته باز هم تکرار می کنیم که منظور خواندن کتاب به صورت آنلاین و یا با استفاده از ابزارهای دیجیتال نیست.

۳ قدم زدن

برای تقویت روحیه و افزایش انرژی مثبت به جای این که تمام طول بعد از ظهر و شب خود را به تماشای تلویزیون و یا سرگرم بودن با شبکه های اجتماعی بپردازید، یک قدم زدن کوتاه را امتحان کنید. پیاده روی علاوه بر تاثیرات مثبتی که بر سلامتی جسمی شما دارد می تواند در کسب آرامش هم مفید واقع شود. اغلب افراد خوشحال از دیدن طبیعت لذت می برند و طبیعت برای آن ها منبع انرژی و الهام است. قدم زدن درست پیش از رفتن به رختخواب به وضوح به ذهن شما کمک خواهد کرد که خواب بهتری داشته باشید.

۴ تماشای ستاره ها

افراد شاد می دانند که چگونه از چیزهای کوچک در زندگی لذت ببرند. این مهارتی است که نیاز به تمرین و توجه دارد و در نقطه مقابل افراد غمگین و ناراخت اغلب ذهن خود را معطوف نوسانات اقتصادی و سیاسی و فقدان های موجود می کنند. اگر آسمان پنجره شما ستاره دارد حتما پیش از خواب برای جداشدن از استرس و خالی کردن ذهن از مشکلات ستاره ها را تماشا کنید و لذت ببرید.

۵ نوشتن

نوشتن احساسات و درونیات در یک دفترچه شخصی گاه بسیار بهتر از آن است که آن ها را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید. در حقیقت شما مطمئن هستید که در صورت محافظت از دفترچه رازهای شما هرگز فاش نخواهد شد. هم چنین برای یک تخلیه روحی و عاطفی همیشه در کنار شماست و نیازی نیست که منتظر یک زمان مناسب و یک قرار ملاقات دوستانه شوید. افراد خوشحال پیش از خواب افکار و احساسات منفی خود را می نویسند و ذهن خود را از بند آن ها رها می کنند. هم چنین ایده ها و نکاتی را که پیش ازخواب به ذهن شان خطور کرده یادداشت می کنند و تصمیم گیری و ادامه مسیر را برای صبح روز بعد می گذارند. اگر تا کنون دفتر شخصی نداشتید شاید اکنون زمان آن باشد که این عادت را به عادات روزانه خود اضافه کنید.

۶ بخشیدن

حتی شادترین افراد جهان هم دشمنانی دارند! بنابراین نگران دشمنان خود نباشید و هرگز اجازه ندهید که به احساسات شما صدمه بزنند و روند شاد بودن و موفقیت زندگی شما را مختل کنند.

افراد شاد معمولا دشمنان خود یا اطرافیانی که به آن ها بدی کرده اند را می بخشند. شاید بهتر باشد که قبل از دعای پیش از خواب این بخشش را انجام دهید و ذهن خود را آزاد کنید تا احساسات خوب جایگزین تفکرات مخرب و منفی شود. به یاد داشته باشید که مرور ناملایمات و بدی ها یک عادت بد است که می تواند منجر به بی خوابی شود.

مسلما زندگی همه ما پر از سختی ها و مشکلات و غم اندوه است اما این که بتوانیم شاد باشیم و از زندگی لذت ببریم برای همه ما بسیار حیاتی است. افراد خوشحال در طول روز و پیش از خواب شبانه کارهای زیادی انجام می دهند شاید دنبال کردن عادات آن ها بتواند ما را شادتر کند.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
مونا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۹
0
0
درست و عالی متشکرم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
نیازمندیها
چرخ گوشت سه کاره افرا
چرخ گوشت ، آبلیمو گیر و آبغوره گیر را همزمان در یک دستگاه داشته باشید.